Engedjétek meg, hogy egy saját tapasztalatot meséljek el Nektek, ami most hétvégén történt meg Velem és történhetett volna meg egy ismeretlennel!
A szombat éjszakát magánprogram miatt egy vidéki szálláshelyen töltöttük. Gyönyörű panzió, kitűnő szobáját kaptuk, mely tágas és nagyon komfortos volt. Természetesen síkképernyős, kinézetre 43”-os LCD díszítette a falat, amit szokásomhoz híven azonnal tesztelni kezdtem. Valamilyen helyi kábelszolgáltató által biztosított TV műsorok voltak nézehtők rajta, meg jópár kódolt nem. Látszólag egyébre nem lehetett használni, de az biztos hogy nem Hotel TV volt. A távirányítóján elérhetőnek bizonyult a Netflix és a Prime Video is, így rányomtam az előbbire. Számomra nem volt meglepő, hogy “Tamás és Balázs” fiókjával bejelentkezve találtam az alkalmazást! Nem léptem tovább és a recepción jeleztem is a problémát!
Nevezhetnénk kedvességnek is az előző, vagy ki tudja melyik vendégtől, hogy bejelentkezve hagyta a Netflix fiókját, melyen bármilyen változtatást tudtam volna eszközölni, de leginkább használhattam volna INGYEN!
Hogy mi ezzel a baj?
A szálláshely olyan szolgáltatást nyújtott, mely nem garantálta a vendég adatainak a megfelelő kezelését, azaz bárki számára hozzáférhetővé vált!
Ezt csak állandó, minden "kicsekkolás" utáni, manuális munkával lehet kordában tartani, vagyis valakinek (élő munkaerő) végig kell néznie a TV-k alkalmazásainak "tisztaságát" és kiléptetni az esetleges "beragadt" fiókokat. Jelen esetben a Netflix, a Prime Video és a Rakuten TV közvetlen gombbal elérhető alkalmazásait. Meg kell jegyeznem, hogy nem egyszerű a Netflix-ből való teljes kilépés!
Sajnos ismerek olyan nagy hotelláncnak, magasszintű brandjét, ahol nem szabályzott, hogy csak Hotel TV telepíthető a vendégszobába és egy általam ismert felújításnál ki is jelentették, hogy kiskereskedelmi forgalomban kapható Smart TV-t fognak vásárolni!
Előre is gratulálok Nekik a döntéshez és sok sikert kívánok az üzemeletetéshez, illetve a GDPR nem megfelelőségnek!
A szlogent tudjátok!
Tisztán Hotel TV!