Avagy, ha nem kérdezted meg, de tudni szeretnéd!

Tisztán Hotel TV!

Tisztán Hotel TV!

Professzionális szerviz

2022. március 10. - Jblog

Ma olvastam egy cikket, termék ár és annak járulékos költségei kapcsán.
Nem én írtam ezért javítás nélkül idemásolom:

”Egy reménybeli vendég megkérdezte, mennyibe kerül a szolgáltatás.

Válaszoltam neki: 8500,-Ft

Azt mondta: Olyan sok pénzt ezért a munkáért?

Megkérdeztem: Szerinted mennyibe kerülne?

Erre ő válaszol: 4500,-Ft maximum... Ez elég egyszerű munka, ugye?

- 4500,-ért gyere és csináld meg magad.

- De.... nem tudom, hogy kell.

- 4500,-ért megmutatom, hogyan kell. Tehát amellett, hogy megtakarítok neked 4000,-et, megkapod a tudást az összes többi alkalomra.

Tetszett neki és beleegyezett.

- De ahhoz, hogy elkezdjük: kellenek eszközök, anyagok, stb...

- De nincs felszerelésem, és nem is vennék meg ennyi mindent.

- Nos, akkor még 20.000,-ért kölcsönzöm neked a cuccaimat, hogy meg tudd csinálni.

- Oké, azt mondja.

- Rendben! Kedden várlak, hogy elkezdd ezt a munkát.

- De kedden nem tudok, csak ma van időm.

- Sajnálom, de csak kedden vagyok elérhető, hogy megmutassam és kölcsönadjam a cuccaimat. A többi nap más ügyfelekkel van elfoglalva.

- Rendben! Ez azt jelenti, hogy fel kell áldoznom a keddi napom, félbe hagyni a feladataimat.

- Hát...így van. De elfelejtettem mondani, ahhoz, hogy magad végezd a munkádat, fizetned kell a dologi költségeket is.

- Hát azok meg mik?

- Bürokrácia. Adó, ÁFA, biztosítás, TB, egészségügy, rezsi stb.

- Jaj ne!... De hogy elvégezzem ezeket a feladatokat, több pénzt fogok elkölteni és sok időt pazarolok el! Na jó, akkor de minél előbb!

- Rendben! Minden eszközt előkészítek neked, amire szükséged van. A munka kedd reggel történik, 8-ra kell jönnöd. Ne felejts el időben itt lenni.

- Ne már! Túl korán van nekem! Később szoktam felkelni.

- ..................

- Tudod, gondolkodtam. Jobb, ha te elvégzed a munkát. Inkább fizetnék neked 8500,-Ft-ot. Ha én csinálnám, nem lenne tökéletes, nagyon sok idő lenne és sokkal többe kerülne nekem.

Ha fizetsz egy munkáért, különösen szakmunkáért, nem csak a felhasznált anyag az, amiért fizetsz, hanem:

- Tudás

- Tapasztalat

- Tanulmány

- Eszközök

- képzések

- Szolgáltatások

- Munkaidő

- Pontosság

- Profizmus

- Tanácsok, segítség

- Szabadalmak

- Áldozatok

- Biztonság

- Adók

- Rezsi

- Bürokrácia,

- Lelki egyensúlyodért

Senki sem tudja megítélni mások munkáját pusztán az árak alapján.

A tényleges költségeket csak akkor tudhatod megbecsülni, ha egy adott munka elvégzéséhez szükséges összetevőt ismered.

Nem én írtam és fordítottam ezt a képzelt párbeszédet, de megosztom, hogy támogassam a kézműveseket és vállalkozókat."

 

Mit is szeretnék ezzel mondani?

Lehet, hogy a professzionális szerviz drága, de mögötte sokkal több lapul, mint gondolnánk!

 

Még egy saját kis történetet is megosztanék Veletek, fiktív szereplőkkel és helyszínnel:

"Gyula, a Fantázia Hotel műszaki igazgatója hívott rossz LCD készülék javítása kapcsán. Elmondta, hogy az az igazság, hogy mi túl drágák vagyunk, ezért találtak egy szakit, aki olcsóbban dolgozik. Mondtam Neki, hogy örülök, főleg ha elégedettek is vagytok a munkájával. Kis hallgatás után bevallotta, hogy sajnos nem sikerült neki megjavítani a készüléket... Most egy kicsit én hallgattam, majd rákérdeztem, hogy hallotta-e magát ebben a beszélgetésben? Én úgy értettem, hogy valaki olcsóbban nem tud valamit megjavítani, amit mi drágábban megjavítunk. Mosolyogva konstatáltuk, hogy igen, ez elég furcsa érvelés volt részéről, majd megbeszéltük, hogy elmegyünk a rossz készülékért, megjavítjuk, visszavisszük és beüzemeljük neki, hogy ne kelljen nélkülözni miatta egy vendégszobát."

 

Elgondolkodtató mindkét sztori. Mert kell mindig a legolcsóbbat keresni? Persze magam is ezt teszem, ha beszerzéssel foglakozom, de azért mérlegelek hozzá több szempontot is, mint megbízhatóság, szakértelem, tapasztalat, elérhetőség, stb.

 

A jelmondat változatlan!

 

Tisztán Hotel TV!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hoteltv.blog.hu/api/trackback/id/tr9817777088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cvetkov Sztefan 2022.03.10. 17:14:32

Kedves András!

Olvasom a blogodat, és köszönöm, hogy ilyen témákat hozol fel!
Már 20 éve foglalkozom videóval, és azt látom, hogy a szakma évről-évre egyre igénytelenebb. Igen! Tisztelet a kivételnek, de ez a tény - nem csak a Hospitality-ben, de még a Telco világban is. Fájó, hogy az egyeztetés még a piacon is jobban a minőség körül van - a videó szolgáltatók a legtöbbször még az ördögtől is vennének dolgokat, ha azok pár fillérrel olcsóbbak...
További sikereket kívánok a fejlesztő vállalkozásban - hátha legalább a szállodások rájönnek, hogy a TV-vel pénzt is lehet keresni, és nem csak költetni, mert azt muszáj!

Jblog · www.hoteltvshop.hu 2022.03.10. 18:22:06

@Cvetkov Sztefan: Köszönöm hozzászólásod! Küzdünk ezzel páran szerintem! :-)
Van még jó pár hasonló sztorim! :-)
süti beállítások módosítása