Avagy, ha nem kérdezted meg, de tudni szeretnéd!

Tisztán Hotel TV!

Tisztán Hotel TV!

Miért Hotel TV? 3. rész

2022. január 18. - Jblog

Eljutottunk napjaink legfontosabb LCD szintjére, a Smart TV-k világába.
Vásároljunk meg virtuálisan egy háztartási Smart TV-t és nézzük meg a lehetőségeket!
Óriási a választék a boltokban, legyen az online, vagy nagyáruházi beszerzés. Ha privát kérdeznek meg az emberek, hogy mit vásároljanak, akkor 2 szempont szerinti választást szoktam javasolni. 1. legyen minél hosszabb az alapgarancia a készülékre. 2. nézzék meg és próbálják ki a kereskedésben. Ha tetszik a képi élmény, kényelmes a menü, akkor csak jó választás lehet.
Nagy különbség nincs tartósság szempontjából. Erre csak egyet tudok mondani: "tervezett elavulás". Amúgy meg meddig használunk egy mobiltelefont? Kb. 3 év és a szoftverek igényelni fogják a gyorsabb hardvert. A gyártók tesznek róla, hogy vágyunk legyen megvásárolni az újat. Fogyasztói társadalom.
Miben különbözik ma egy okostelefon és egy okostévé? Már szinte csak a képernyőméretben és a hordozhatóságban.
Tegye fel a kezét az akinek nincs a telefonján ott legalább a YouTube és nem nyitotta meg legalább egyszer az életében. Nem sokan vagyunk.
Megváltoztak a televíziózási szokások és az utóbbi 2 év pandémiája ezen még egy jó nagyot lökött.
A lineáris TV nézők (azaz akik a hagyományos TV adásokat nézik) egyre többen erősítik az online előfizetést fogyasztók táborát és a korábbi TV tagadók ("nekünk nincs TV-nk") is egyre többen vásárolnak ilyet. Mármint előfizetést. Ők általában rájönnek, hogy telefonon, vagy laptopon gyengébb a filmélmény, mint nagyképernyőn, így majd ők is vásárolnak. Mármint okostévét.
Tehát megvásároltuk valahonnan az OLED, QLED, UHD, 4K, 8K hiper-szuper Smart TV-t és összeszereljük alapesetben a nappaliban található komódunkra. Bekapcsoljuk és valószínű, hogy egy "varázsló" végigkísér minket egy installációs folyamaton, ahol csatlakozatjuk az antennakábelt, a vezetékes Internetet, vagy beléphetünk a wifi-n keresztül is az Internetre. Készüléktől függően a hangolást követően elérhetőek lesznek már az alkalmazások, de több mint valószínű, hogy vagy létre kell hoznunk egy felhasználói fiókot (Android, Samsung, vagy LG... stb.), vagy be kell lépnünk a már meglévőbe. Ezzel a lépéssel azonnal be is integráltuk az LCD-t ebbe a fiókba. Ez otthon természetesen nem probléma, hiszen csak mi, vagy a családunk fogja használni, így nem sérülnek az adataink. Ugyancsak készülék típustól/gyártótól függően letölthetünk különböző alkalmazásokat és ott is beléphetünk a saját előfizetéseinkbe, melyben ott is marad a készülék. Azokat törölni csak az LCD újratelepítésével, vagy az egyenkénti, alkalmazástól függő kilépéssel tehetjük meg.
Helyezzük ezt az LCD készüléket szállodai környezetbe, azaz a vendégszobába.
Első üzembehelyezéskor nem lépünk be semmilyen fiókba, így természetesen nem is tudunk új alkalmazásokat telepíteni, csak azokat fogjuk kínálni, amit gyárilag "beégettek".
Megérkezik rá az első vendég, aki esetleg újrahangolja a TV csatornákat (nem az általunk meghatározott sorrendben), átállítja a menü nyelvét a sajátjának megfelelőnek (legyen ez a példa kedvéért arab) és belép pár alkalmazásba (Netflix, HBO Go, YouTube, Spotify, ...) a saját fiókjával.
Letelik a tartózkodási ideje és elhagyja a szállodát. De nem volt elővigyázatosságos és meg sem próbálta törölni az adatait, így a következő vendég nevetve fogja azokat az előfizetéseket használni, vagy bosszankodik, mert nem tud kikeveredni az arab menüből.
Ez csak egy egyszerű példa, amivel nap mint nap szembesülni kell, ha háztartási okostévét üzemletetünk a szállodánkban.
Persze erre is van megoldás! Felveszünk egy alkalmazottat, aki minden nap takarítási időben újratelepíti az utazó szobák készülékeit és beállítja újra alaphelyzetbe őket. 100 szoba felett akár 2 embert is leköthetünk erre a feladatra.
Kisarkított vélemény ez? Nem hinném! 30 éves üzemeltetési tapasztalattal állíthatom, hogy beruházáskor, ha egy kicsit jobban a zsebünkbe nyúlunk és Hotel Smart TV-t vásárolunk, akkor sok ilyen bosszantó körtől szabadunk meg, sőt nem is fogunk szembesülni vele.
A Smart Hotel TV esetleg ad lehetőséget a különböző beállítások elhangolására, az alkalmazások egyedi letöltésére és természetesen a saját fiókkal való használatra, de azokat ki- és bekapcsoláskor alaphelyzetbe állítja és/vagy törli. Amennyiben ez a Smart Hotel TV, rendszerbe van integrálva, akkor lehetőség nyílik a vendég ki/bejelentkezésének figyelembevételére is, így a tartózkodása alatt nem törlődik semmi, viszont távozásakor mindez megtörténik automatikusan.

Most szusszanjunk egyet és hamarosan bemutatom, hogy mi az amiért a fentieken túl érdemes Smart Hotel TV-t vásárolni!

Addig is Tisztán Hotel TV!

A bejegyzés trackback címe:

https://hoteltv.blog.hu/api/trackback/id/tr3616813122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása